fredag 27. februar 2009

Fra muslim til kristen.

Jeg var muslimsk evangelist.

.

En saudi-arabisk kvinne, kalt Aisha, er immanens yngste datter. Både hun og to søstrer ble opplært som evangelister for Islam, skriver bladet Mediemission. Jeg fokuserte på å nå de kristne, for jeg så dem som en fiende av Alah og hans profeter.

.

Men hun mistet troen på Koranen og møtte Jesus som herre og frelser ved å lytte til et kristens TV-program. ”Jeg går gjennom livet helt til døden som en kristen, og det finnes ikke noen kraft i verden som kan ta Kristus fra meg, sier hun.

.

Som muslim planla Aisha å bli venn med de kristne eller ta noen av dem til seg. Av sin far fikk hun høre om en mann som talte mot Islam på TV. Jeg vil motarbeide ham. Derfor tenkte jeg å se litt på hans program og var overbevist om at jeg kunne besvare alle hans påstander.

.

Tv-program

Den første gangen Aisha så programmet ble hun veldig sint. Hun ville drepe mannen som talte. Hun var lenge i tvil om hun ville se flere program, men gjorde det til slutt. Da talte mannen om Koranen og Muhammeds moral.

.

Da jeg så på dette, begynte jeg å tvile på islam. Hun forsøkte å stå imot tvilen, men tvilte desto mer. Hun hadde sett alle program og ventet på at det skulle komme flere.

.

Det rare var at predikanten brukte islams egne bøker som sin kilde. Og han visste mer om islam enn muslimene selv gjør. Og da ble tvilen enda sterkere.

.

Internet

På internet lærte Aisha å kjenne ei jente fra Libanon, og hun begynte å studere kristendom. Faren la merke til at hun ikke lenger fulgte de muslimske ritualene og trodde at datteren hadde overdratt seg en forbannelse. Foreldrene leste nå høyt fra Koranen for å oppheve forbannelsen.

.

- Jeg ble dypt deprimert. En mandag morgen da hun lå i sin seng møtte hun Jesus. Hun tror det var et syn. Aisha begynt å be til Jesus om at han måtte frelse henne. Hun sier den dagen er den lykkeligste i livet hennes. Jeg er nå blitt en kristen evangelist, og jeg vil tjene ham så lenge jeg lever, sier hun.

(Noe forkortet.)

.

(Komm:Dette er ikke et enestående tilfelle der muslimer blir kristne i det skjulte for en tid og virker for Jesus si det stille. Men det er fint å se at det skjer, og at Gud er i stand til å frelse på forskjellige måter. Slike mennesker må vi be for og at de kan få en sterk og trygg grunn for sin tro.)